info@griftschool.nl 033 - 286 22 95

Groep 5

Groep 5 is een heerlijk jaar met een goede balans tussen de kernvakken en andere vakken. De leerlingen gaan dit jaar voor het eerst op hun eigen laptop werken en werken veel digitaal. Natuurlijk wordt schrijven niet vergeten, dus wordt dit afgewisseld met werken in schriften en wordt ook 2x per week echt schrijfles gegeven.
De wereldoriëntatie vakken worden thematisch aangeboden (3 weken geschiedenis, 3 weken aardrijkskunde, 3 weken natuur en zo verder), waardoor de thema’s wat meer uitgediept kunnen worden. Ook verbinden wij de creatieve opdrachten zoveel mogelijk aan deze thema’s.
In groep 5 ligt verder de nadruk op de tafels automatiseren en veel blijven lezen. Hierin hopen wij op ondersteuning van ouders om dit ook thuis goed op te pakken.
Tot slot spelen wij beiden gitaar en genieten we ook van de leuke momentjes tussendoor om even te zingen, te dansen en te ontspannen tussen al het harde werken!

Maandag t/m vrijdag vrijdag: Janneke van der Valk, j.vandervalk@griftschool.nl

Janneke van der Valk